Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت حوزه نت، روایت حذیفه بن الیمان، پیغمبر فرمود که ائمه بعد از من به عدد نقباء بنی اسرائیل باشد. و نُه نفر ایشان از صلب حسین علیه السلام باشند.

و به روایت حذیفه بن اسید، پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمود: ایّها الناس! وصیت می کنم شما را در عترت خودْ خیر را. پس سلمان برخاست و عرض کرد: یا رسول اللّه ! آیا خبر نمی دهی ما را از امامان بعد از خود که آیا ایشان از عترت تو هستند؟

فرمود: آری، امامان بعد از من، از عترت من باشند به عدد نقباء بنی اسرائیل نُه نفر ایشان از صلب حسین باشند که خدا عطا کرده ایشان را علم و فهم مرا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... متابعت نمایید ایشان را که حق با آن ها باشد و آن ها با حق باشند.

ستاره های درخشان

سلمان گفته که رسول خدا صلی الله علیه و آله [فرمود]: معاشر الناس! هرکسی که آفتاب را فاقد شود به ماه چنگ زند و هرکس که ما را فاقد شود، به فرقدین چنگ زند. و چون فرقدین را فاقد شوید، چنگ زنید به ستاره های درخشان بعد از من.

سلمان گوید: پس پیامبر، به خانه عایشه رفت. من رفتم و بر آن حضرت داخل شدم و عرض کردم: پدر و مادرم فدای تو باد یا رسول اللّه ... آفتاب کیست و ماه چیست و فرقدان کیانند و ستاره های درخشنده چه کسانند؟ فرمود: آفتاب منم و ماه علی باشد، و فرقدان حسن و حسین باشند و اما ستاره های درخشنده، پس ایشان نُه امامند از پشت حسین و نهم ایشان مهدی باشد.

[حضرت رسول صلی الله علیه و آله ] به روایت علی بن ابی طالب علیه السلام فرمود: مهدی از ماست و دین به او ختم شود چنان که به ما فتح شد... و به روایت عبداللّه بن مسعود، فرمود: هرگاه از دنیا نمانَد مگر یک شب، آن شب طویل گردد تا آن که مالک دنیا شود مردی از اهل بیت من که نامش نام من باشد. زمین را پر از عدل کند. اموال را بالسوّیه قسمت نماید. هفت یا نُه سال سلطنت کند. پس از او، در زندگانی سودی نباشد.

ندای نجات بخش

از محمد بن حنفیه از امیرالمؤمنین علیه السلام از رسول خدا صلی الله علیه و آله است که فرمود: یا علی! تو از منی و من از تو. برادر و وزیر منی. چون وفات کنم، عداوت در سینه های قوم ظاهر گردد و فتنه شدید حادث شود. این در وقتی باشد که امام پنجمین از اولاد امام هفتمین از نسل تو غایب شود. اهل آسمان و زمین از فقدان وی محزون شوند... پدر و مادرم به فدای کسی باد که با من هم نام و شبیه من و شبیه موسی بن عمران است...

گویا من کسانی را که فاقد مهدی شده و تأسف می خورند را می بینم و در حالت ایشان یأسی به هم رسد. پس ندا کرده شوند به ندایی که از دور و نزدیک شنیده شود. عرض کردم: آن ندا چیست؟ فرمود: سه صورت باشد در ماه رجب، صدای اول: «اَلا لَعنةُ اللّه علی الظّالمین» صدای دوم: «اَزفةِ الازِفَة» یعنی قیامت نزدیک شد. و صدای سوم آن است که در قرص شمس بدنی ظاهر شده [و آواز دهد که]: خدای تعالی مبعوث گردانید فلان بن فلان (با ذکر نسب او تا علی بن ابی طالب علیه السلام ) را.

دادگر زمین

از شیخ صدوق از کتاب اکمال الدین به سند خود از اصبغ بن نباته گفت: در خدمت امیرالمؤمنین علیه السلام رفتم. او را مهموم دیدم. چوبی در دست داشت و آهسته آهسته بر زمین می زد. عرض کردم: می بینم سر چوب را از روی تفکر بر زمین می زنید. آیا به آن راغب شده اید؟ فرمود: به خدا قسم هرگز به زمین دنیا رغبت نکرده ام. لکن تفکر می کنم در امر مولودی که یازدهمین از اولاد من است و نامش مهدی است. زمین را پر از عدل کند چنان که پر از جور شده. او را حیرتی و غیبتی می شود که در آن بعضی از اقوام گمراه شوند.

حکمت و مصلحت

روایت است که: پس از آن که حسن بن علی علیه السلام با معاویه مصالحه نمود، عده ای آن حضرت را بر بیعت [با] معاویه ملامت کردند. آن حضرت فرمود: آیا نمی دانند که من امام واجب الاطاعه ایشان هستم؟ و به نص رسول خدا صلی الله علیه و آله یکی از دو جوانان اهل بهشت هستم؟ آیا ندانسته اید که خضر، کشتی را شکست و غلام را کشت و اقامه دیوار نمود، موسی بن عمران از کرده او در غصب شد. زیرا وجه حکمت آن بر او مستور بود. آیا ندانسته اید که از ما اهل بیت کسی نیست که بیعت طاغی زمان او در گردنش نباشد، مگر قائمی که روح اللّه در پشت سرش نماز می کند و خدای تعالی ولادت او را مخفی و شخص او را غایب گرداند تا احدی را در گردن او بیعت نباشد.

از ذریّه حسین علیه السلام

علی بن الحسین علیه السلام روایت است که فرمود: آیه «وَ أولوالارحامِ بَعضهُم اولی بِبَعضٍ فی کتاب اللّه» در شأن ما نازل شده و هم چنین آیه «و جَعَلها کَلَمة باقیة فی عقبه». پس خداوند امامت را تا روز قیامت در ذرّیّه حسین بن علی علیه السلام قرار داده، به درستی که قائم ما را دو غیبت باشد، یکی از دیگری اَطول. مدت غیبت اول شصت و نه سال باشد و غیبت دوم این قدر طول کشد که اکثر مردم از اعتقادی که به آن حضرت دارند برگردند و در آن ثابت نماند مگر کسی که یقینش قوتی داشته باشد و معرفتش درست باشد و در نفس خود از احکام ما تنگی نبیند.

هفتمین امام بعد از پنجمین امام

ابوحمزه ثمالی گوید: که روزی در خدمت حضرت امام محمد باقر علیه السلام بودم. چون حضار از مجلس متفرق شدند به من فرمود: یا ابا حمزه! از چیزهایی که خدای تعالی ختم فرموده و از قضای او گذشته، بطوری که تغییر و تبدیل در آن نباشد، قیام قائم(عج) ما است. هر که در آن شک کند با کفر و ارتدادْ خدا را ملاقات می کند. بعد از آن فرمود: پدر و مادرم فدای کسی باد که نامش نام من است. او امام هفتمین است بعد از من، پس فرمود: یا ابا حمزه! هر که او را بیابد و به او منقاد شود [مانند آن است که] به محمد و علی انقیاد کرده به درستی که بهشت مر او را واجب شود.

حضرت صادق علیه السلام فرمود: خدای تعالی، پیش از خلق همه مخلوقات، چهارده نور خلق فرمود که آن ها ارواح ما بودند. عرض کردند: یابن رسول اللّه! آن چهارده نفر کیانند؟ فرمود: محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین و امامان که از اولاد حسینند که آخر ایشان، قائم است که بعد از غیبتش، قیام می نماید و دجّال را می کشد و زمین را از هرگونه ظلم و جور پاک می گرداند.

منکِر مهدی علیه السلام منکر محمد صلی الله علیه و آله

امام علی النقی علیه السلام به یکی از یاران فرمود: خلف بعد از من، پسرم حسن است. چگونه خواهد بود حال شما با خلف بعد از خلف. عرض کرد: فدایت شوم. از چه جهت؟ فرمود: از آن جهت که شخص او را نبیند و ذکر نامش بر شما حلال نباشد. عرض کرد: پس او را به چه نام بخوانیم؟ فرمود: بگویید: حجت آل محمد صلی الله علیه و آله .

و امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: گویا می بینم شما را که اختلاف نمایید بعد از من در خلف من. آگاه شوید، به درستی که کسی که بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله به همه ائمه اقرار نماید و پسر مرا منکر شود، مانند کسی باشد که به جمیع انبیا اقرار کند و محمد صلی الله علیه و آله را منکر شود و منکر محمد صلی الله علیه و آله مانند کسی است که همه انبیاء را انکار نماید. زیرا اطاعت اولین ما، مانند اطاعت آخرین ماست و منکر آخرین ما مانند منکر اولین ما است به درستی که پسر مرا غیبتی باشد که مردم در خصوص او شک کنند مگر کسی که خد او را نگه دارد.

مردن جاهلی

شخصی از امام حسن عسکری علیه السلام پرسید درباره حدیثی که از پدرانش روایت شده که هرکس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد، مانند کسی است که در زمان جاهلیت مرده است.

آن حضرت فرمود: این حدیث حق است. عرض کردند: یابن رسول اللّه! بعد از تو امام کیست؟ فرمود: پسرم محمد! آگاه شوید مر آن حجت را غیبتی باشد که جهان در آن حیران، و اهل باطل، هالک خواهند گردید. کسانی که تعیین وقت ظهور او نمایند، دروغ گو خواهند بود.

سنت الهی

مردی یهودی به نام نعثل بر پیامبر صلی الله علیه و آله وارد شد و از او مسائلی پرسید و جواب شنید. تا آن که پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمود: آیا اسباط را می شناسی؟ عرض کرد: آری، دوازده بودند. فرمود: در ایشان بود «لاوی بن ارحینا». گفت: می شناسم. او کسی بود که از بنی اسرائیل غایب شد. پس عود کرد و ظاهر نمود شریعت خود را. فرمود: در امت من خواهد شد هر چه در بنی اسرائیل بوده و بعدْ غیبت قائم را ذکر فرمود.

مهدی علیه السلام وارث انبیاء

امام باقر علیه السلام فرمود: صاحب امر را چهار سنت از چهار پیغمبر می باشد. از موسی، فرار از خوف اعدا، از یوسف، آن که او مردم را بیند و شناسد و مردم او را نشناسند. چنان که برادران، یوسف را دیدند و نشناختند. و از عیسی آن که گویند: مرده است و او زنده باشد. و از محمد صلی الله علیه و آله شمشیر.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: صاحب زمان نجات بخش ستاره درخشان رسول خدا صلی الله علیه و آله محمد صلی الله علیه و آله علیه السلام فرمود بنی اسرائیل خدای تعالی رسول الل ه بعد از من آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد فرجام‌خواهی اسپورتینگ در ماجرای مهدی طارمی

درخواست نجدیدنظر باشگاه اسپورتینگ پرتغال در ماجرای مهدی طارمی رد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دادگاه حکمیت ورزش پرتغال (TAD) درخواست تجدیدنظر اسپورتینگ لیسبون در پرونده اظهارات مهاجم پیشین این تیم یعنی کارلوس خاویر علیه مهدی طارمی را رد کرد.

خوشحالی اینزاگی از جذب طارمی

مدتی قبل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرتغال، اسپورتینگ لیسبون را به خاطر اظهارات کارلوس خاویر علیه مهدی طارمی در شبکه تلویزیونی رسمی این باشگاه 15 هزار و 300 یورو جریمه کرد.

دادگاه حکمیت ورزشی پرتغال ضمن رد فرجام‌خواهی باشگاه اسپورتینگ رأی فدراسیون فوتبال این کشور را تأیید کرد.

کارلوس خاویر پس از اظهارات جنجالی‌اش علیه مهدی طارمی از مهاجم ایرانی تیم پورتو عذرخواهی کرد و گفت که قصد بیگانه‌هراسی یا نژادپرستی نداشته است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) آذین‌بندی شد
  • خیرین برای آزادی زندانیان و «زائر اولی‌ها» اقدام کنند
  • اعزام رزمندگان گردان امام سجاد به سرزمین نور
  • رای پرونده توهین زشت به مهدی طارمی اعلام شد
  • رد فرجام‌خواهی اسپورتینگ در ماجرای مهدی طارمی
  • پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی شهادت مامور گلستانی فراجا
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فال انبیا فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نشست خبری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد